Durant la setmana del 16 al 20 de novembre de 2009 hem fet un conjunt d'activitats pràctiques fora de la Facultat. Aquestes pràctiques són essencials i fonamentals per als estudis de Magisteri ja que ens permet fer una aproximació al món educatiu a través de visites preparades i estades curtes.
Aquesta setmana ens ha servit per a conèixer escoles, centres, entitats, organitzacions i institucions que ofereixen un servei educatiu. A més, totes aquestes activitats han estan lligades als diferents mòduls del semestre.
A continuació faré una petita explicació i reflexió d'aquesta setmana cultural.
Dilluns 16 de Novembre
Vam fer la sortida al Jardí de les Cordes de Cerdanyola del Vallès. A nivell personal va ser una experiència nova que en general va agradar molt, tot i que va haver moments de tensió i nervis, però gràcies al companyerisme i als ànims dels demés, van ajudar a adquirir confiança i a acabar l'activitat amb èxit. La proposta educativa i pedagògica que ofereix el Jardí de Cordes és un circuit adaptat a les necessitats dels infants de 3 a 6 anys. Ens van insistir en la importància de l'acompanyament d'un adult per a cada nen.
Aquesta activitat és molt bona pels infants tant pel treball de la motricitat com per la diversió que suposa, l'esforç i la relació amb els companys de classe. Ens va agradar molt l'entorn natural del lloc, així com també la seguretat que transmetien els monitors i la seva amabilitat.
Dimarts 17 de Novembre
Vam fer una visita al Museu Nacional d'Art de Catalunya. En arribar, la cap del departament d'educació del museu ens va oferir una conferència sobre com enfoquen les propostes artístiques del museu alhora de transmetre-les als alumnes que venen d'infantil, primària i secundària. La cap del departament ens va parlar del servei educatiu i dels objectius de les propostes museístiques, i es va ajudar d'un CD que posteriorment ens va donar a cada un de nosaltres.
Tot seguit ens van dividir en dos grups: un va fer la visita de "Fades i Follets"; i l'altre va fer la visita de "So i color".
En general ens van fer la visita com si fóssim nens d'infantils perquè veiéssim clarament com era, ens anaven explicant què els hi diuen, què és el que els agrada, com he de captar la seva atenció, etc. Aquestes visites que fa el MNAC tenen un gran èxit.
Les dues visites són molt educatives per als nens ja que entren amb contacte amb el món de l'art, i comencen a experimentar les primeres sensacions davant les obres, els colors, les formes i les dimensions d'aquestes. L'adaptació pedagògica que fan de les obres per als nens ens va semblar molt treballada i adaptada a les edats dels infants. En especial, les titelles eren molt gracioses i divertides, i és una manera molt eficaç d'apropar-te als infants i captar la seva atenció.
Dijous 19 de Novembre
Vam anar a l'escola Joan XXIII de Bellvitge. En arribar, ens van rebre a la sala d'actes on ens van fer una xerrada sobre el funcionament de l'escola. En especial ens van explicar l'etapa d'educació infantil. Després vam estar veient les aules i passadissos del curs d'infantil on hi havia els nens amb les mestres i algunes alumnes del mòdul d'infantil que estaven fent pràctiques amb els petits. Hi havia diversos racons on s'hi feien diferents tallers i els nens s'ho passaven molt bé. Tot seguit vam anar a conèixer les aules d'informàtica de l'escola, i ens van explicar quin era el seu ús i a qui anaven destinades.
La visita a les aules i passadissos d'infantil ens va enriquir força com a futures mestres ja que encara no havíem vist cap escola. Vam gaudir veient les activitat que feien, la decoració de les aules, el tracte de les mestres ams els petits i els materials clàssics i tecnològics que feien servir. L'altre part de la visita als ordinadors, se'ns va fer pesada i avorrida, ja que la temàtica no era gaire interessant.
Divendres 20 de Novembre
Vam anar a visitar el Museu de la Música, però va ser una visita força fugaç i no en vam poder gaudir degut a la falta de temps i la poca organització. Tot i així va ser molt interessant. Quan els nens visiten aquest museu viuen experiències noves i enriquidores. Experimenten amb els instruments perquè hi ha una sala en la que poden tocar-los, s'habituen a veure objectes musicals i aprenen de tot allò que els hi explica l'educadora.
Tot seguit vam anar a una de les sales de l'Auditori a veure l'últim assaig de l'obra "Corda i descorda" dirigida a un públic infantil entre 1 i 2 anys. Ens va agradar moltíssim, tan l'obra en sí com els actors, el tracte amb el públic, el muntatge, la interpretació i la cloenda. Ho vam trobar molt original i molt encertat. Pensem que pel públic infantil serà una vivència molt especial ja que són molt petits i quedaran meravellats gràcies a l'actitud i l'actuació dels intèrprets.
Aquesta setmana ens ha servit per a conèixer escoles, centres, entitats, organitzacions i institucions que ofereixen un servei educatiu. A més, totes aquestes activitats han estan lligades als diferents mòduls del semestre.
A continuació faré una petita explicació i reflexió d'aquesta setmana cultural.
Dilluns 16 de Novembre
Vam fer la sortida al Jardí de les Cordes de Cerdanyola del Vallès. A nivell personal va ser una experiència nova que en general va agradar molt, tot i que va haver moments de tensió i nervis, però gràcies al companyerisme i als ànims dels demés, van ajudar a adquirir confiança i a acabar l'activitat amb èxit. La proposta educativa i pedagògica que ofereix el Jardí de Cordes és un circuit adaptat a les necessitats dels infants de 3 a 6 anys. Ens van insistir en la importància de l'acompanyament d'un adult per a cada nen.
Aquesta activitat és molt bona pels infants tant pel treball de la motricitat com per la diversió que suposa, l'esforç i la relació amb els companys de classe. Ens va agradar molt l'entorn natural del lloc, així com també la seguretat que transmetien els monitors i la seva amabilitat.
Dimarts 17 de Novembre
Vam fer una visita al Museu Nacional d'Art de Catalunya. En arribar, la cap del departament d'educació del museu ens va oferir una conferència sobre com enfoquen les propostes artístiques del museu alhora de transmetre-les als alumnes que venen d'infantil, primària i secundària. La cap del departament ens va parlar del servei educatiu i dels objectius de les propostes museístiques, i es va ajudar d'un CD que posteriorment ens va donar a cada un de nosaltres.
Tot seguit ens van dividir en dos grups: un va fer la visita de "Fades i Follets"; i l'altre va fer la visita de "So i color".
En general ens van fer la visita com si fóssim nens d'infantils perquè veiéssim clarament com era, ens anaven explicant què els hi diuen, què és el que els agrada, com he de captar la seva atenció, etc. Aquestes visites que fa el MNAC tenen un gran èxit.
Les dues visites són molt educatives per als nens ja que entren amb contacte amb el món de l'art, i comencen a experimentar les primeres sensacions davant les obres, els colors, les formes i les dimensions d'aquestes. L'adaptació pedagògica que fan de les obres per als nens ens va semblar molt treballada i adaptada a les edats dels infants. En especial, les titelles eren molt gracioses i divertides, i és una manera molt eficaç d'apropar-te als infants i captar la seva atenció.
Dijous 19 de Novembre
Vam anar a l'escola Joan XXIII de Bellvitge. En arribar, ens van rebre a la sala d'actes on ens van fer una xerrada sobre el funcionament de l'escola. En especial ens van explicar l'etapa d'educació infantil. Després vam estar veient les aules i passadissos del curs d'infantil on hi havia els nens amb les mestres i algunes alumnes del mòdul d'infantil que estaven fent pràctiques amb els petits. Hi havia diversos racons on s'hi feien diferents tallers i els nens s'ho passaven molt bé. Tot seguit vam anar a conèixer les aules d'informàtica de l'escola, i ens van explicar quin era el seu ús i a qui anaven destinades.
La visita a les aules i passadissos d'infantil ens va enriquir força com a futures mestres ja que encara no havíem vist cap escola. Vam gaudir veient les activitat que feien, la decoració de les aules, el tracte de les mestres ams els petits i els materials clàssics i tecnològics que feien servir. L'altre part de la visita als ordinadors, se'ns va fer pesada i avorrida, ja que la temàtica no era gaire interessant.
Divendres 20 de Novembre
Vam anar a visitar el Museu de la Música, però va ser una visita força fugaç i no en vam poder gaudir degut a la falta de temps i la poca organització. Tot i així va ser molt interessant. Quan els nens visiten aquest museu viuen experiències noves i enriquidores. Experimenten amb els instruments perquè hi ha una sala en la que poden tocar-los, s'habituen a veure objectes musicals i aprenen de tot allò que els hi explica l'educadora.
Tot seguit vam anar a una de les sales de l'Auditori a veure l'últim assaig de l'obra "Corda i descorda" dirigida a un públic infantil entre 1 i 2 anys. Ens va agradar moltíssim, tan l'obra en sí com els actors, el tracte amb el públic, el muntatge, la interpretació i la cloenda. Ho vam trobar molt original i molt encertat. Pensem que pel públic infantil serà una vivència molt especial ja que són molt petits i quedaran meravellats gràcies a l'actitud i l'actuació dels intèrprets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada