A la sessió del dijous dia 12 de novembre a seminari vam estar parlant de la pel·lícula "Billy Elliot" que la vam veure dimarts 10 de novembre.
Billy és un nen que vol fer ballet però es troba en un context que no li toca encara que poc a poc la gent del poble va fent-se a la idea dels gustos del nen.
El poble on s'explica l'historia és un poble molt britànic i miner, molt fred i gris tot i que representa la primavera.
Els escenaris que trobem són el gimnàs, la casa petita de la família, la casa de la professora de ball, el bar i el poble en general.
A la pel·lícula podíem observar com els nens viuen en el seu propi món tot i el problema que hi ha a fora. Un exemple seria quan la amiga de Elliot passa amb un pal donant-li a la paret i quan la paret s'acaba i ha una barrera de policies i la nena continua donant-li amb el pal als policies.
A la pel·lícula veiem un esforç molt elevat en Billy Elliot ja que al principi quan decideix aprendre a ballar és molt patòs, però amb el pas del temps ,i gràcies a l'esforç ,aconsegueix ser un bon ballarí.
En aquesta pel·lícula trobem molts estereotips com per exemple el sexisme, el petit és la figura dèbil, a la àvia la posen com si fos un moble, les escenes del bar, la figura forta és el fill gran i el pare...
Els sentiments d'aquesta pel·lícula transmeten molta fredor ja que trobem molt poques escenes on puguem apreciar una abraçada,un petò,etc. Els hi costa molt expressar els seus sentiments.
Durant la pel·lícula es viu un moment social i polític difícil. Margaret Thatcher es va proposar reduir la influència dels sindicats en l'economia britànica. Sota el seu mandat molts d'ells van declarar vagues que en general no van aconseguir els seus objectius. Es comenta que Thatcher probablement va destruir la influència dels sindicats gairebé durant una generació. El 1984 el Sindicat Nacional de Miners va declarar la vaga com rebuig al tancament de gran nombre d'explotacions i l'acomiadament de milers de treballadors.
Billy és un nen que vol fer ballet però es troba en un context que no li toca encara que poc a poc la gent del poble va fent-se a la idea dels gustos del nen.
El poble on s'explica l'historia és un poble molt britànic i miner, molt fred i gris tot i que representa la primavera.
Els escenaris que trobem són el gimnàs, la casa petita de la família, la casa de la professora de ball, el bar i el poble en general.
A la pel·lícula podíem observar com els nens viuen en el seu propi món tot i el problema que hi ha a fora. Un exemple seria quan la amiga de Elliot passa amb un pal donant-li a la paret i quan la paret s'acaba i ha una barrera de policies i la nena continua donant-li amb el pal als policies.
A la pel·lícula veiem un esforç molt elevat en Billy Elliot ja que al principi quan decideix aprendre a ballar és molt patòs, però amb el pas del temps ,i gràcies a l'esforç ,aconsegueix ser un bon ballarí.
En aquesta pel·lícula trobem molts estereotips com per exemple el sexisme, el petit és la figura dèbil, a la àvia la posen com si fos un moble, les escenes del bar, la figura forta és el fill gran i el pare...
Els sentiments d'aquesta pel·lícula transmeten molta fredor ja que trobem molt poques escenes on puguem apreciar una abraçada,un petò,etc. Els hi costa molt expressar els seus sentiments.
Durant la pel·lícula es viu un moment social i polític difícil. Margaret Thatcher es va proposar reduir la influència dels sindicats en l'economia britànica. Sota el seu mandat molts d'ells van declarar vagues que en general no van aconseguir els seus objectius. Es comenta que Thatcher probablement va destruir la influència dels sindicats gairebé durant una generació. El 1984 el Sindicat Nacional de Miners va declarar la vaga com rebuig al tancament de gran nombre d'explotacions i l'acomiadament de milers de treballadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada