dimarts, 6 d’octubre del 2009

Presentació del seminari dia 22 i 29 de Setembre

El dia 22 de Setembre vam començar les classes de seminari. El seminari és un espai setmanal de dues hores de dedicació dins de cada mòdul. Hi han dos mòduls, per tant, fem quatre hores setmanals de seminari.
En el seminari, estem distribuïts en grups reduïts per a que sigui més fàcil i personal comunicar-nos amb la nostra tutora Anna Mackay.
Al seminari treballem en grup i és un espai obert i participatiu on, a més, coneixem encara més la resta dels nostres companys que estan al seminari. El seminari, per tant, és una comunitat de reflexió on s'agraeix la participació activa de tots els alumnes.
El primer dia el que vam fer al seminari va ser una presentació on la nostra tutora ens va explicar tot el que faríem i, seguidament, vam omplir una fitxa on vam poder posar les nostres dades ja siguin d'on som, la nostra edat, etc; fins el motiu pel qual havíem escollit aquesta carrera.


El segon dia de seminari va ser el dimarts dia 29 de Setembre. El que vam fer aquest dia va ser parlar sobre el treball que havíem de fer d'un llibre anomenat Educació i vida quotidiana de l'autora Eulàlia Bosch. Un cop que la nostra tutora ens va informar de la lectura que havíem de fer i el treball sobre aquest llibre, vam parlar sobre un article de El País anomenat "Adiós, verano; hola, soledad" i "Niños llave frente a niños agenda". El que destaco d'aquest article és que amb l'inici del curs escolar i laboral, torna l'enemic de molts nens: la incomunicació.
Aquest estiu, la crisis ha estat una vendició per a molts nens, ja que moltes famílies no han pogut viatjar i han estat tot l'estiu amb les seves famílies o han anat al poble, però amb l'inici del curs i de la jornada laboral, molts nens es veuen sols i incomunicats, un gran problema que afecta directament a Espanya segons de psicòloga Maria Jesús Álava.
Espanya té una jornada laboral de mes més llargues a tota Europa i això fa que molts nens passin molt poc temps amb les seves famílies i, aquest estiu, s'ha vist positivament tornar al poble a passar uns dies amb els avis.
La principal causa ha estat la crisis econòmica. Moltes famílies no han pogut fer viatges llunyans ni apuntar als fills als campaments. Aquest apropament amb la família feia temps que no es donava.
Maria Jesús Álava afirma que a la seva consulta van nens el 95% dels quals tenen problemes de conductes perquè passen hores i hores sols.
Javier Urra, psicòleg, ens recorda el concepte del "Niño Llave" que passa la tarda sol en casa.
Álava reslta que el temps que passen els nens amb els pares és insubstituïble; i Lourdes Gaitán, directora del grup de Infancia i Juventud de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de Universidad Complutense de Madrid, resalta que els nens li donen molta importància al temps que passen amb els seus pares.
He de ressaltar que les activitats extraescolars no han de ser un lloc on deixar el fill, sinó que al fill també li ha d'agradar el que fa.
Els nens afirmen que en primer lloc la felicitat la relacionen amb la família.
Però no només els nens canvien de comportament por la soledat, també ho fan els pares. Molts problemes de conducta dels nens són generats pels propis pares que es senten culpables i intenten ser amics en comptes de pares.
Els "niños llaves" que solen anar amb la clau penjada per no perdre-la, passen tota la tarda sols a casa. En canvi, els "nens agenda" són aquells que durant tota la tarda tenen tota la agenda planificada.
Segons Javier Urra, els "niños llave" troben a faltar persones amb les quals parlar i tendeixen a enganxar-se a Internet o a veure la televisió; i els "nens agenda" són els que els seus pares es senten culpables i decideixen organitzar la agenda als fills omplint-la tot i fent sentir al nen atabalat.
Les activitats extraescolars són positives si tenen objectius definits. Seria bo per a aquests nens que es senten sols, fer activitats de treball en equip per a disminuir el sentiment de soledat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada