Dilluns 23 de Novembre al matí vam anar al Museu Picasso on ens va atendre la Cap del Departament d'Educació, Maria Alcover. Maria Alcover ens va explicar com va sorgir el servei educatiu del Museu Picasso: va ser l'últim museu que es va incorporar al servei educatiu, i va ser cap a l'any 2006 quan hi va haver un canvi de director i va decidir que necessitaven treballar amb les escoles.
Hi ha una empresa externa de monitors que treballa també al Museu.
Els nens d'infantil quan visiten el museu, visiten entre cinc i dotze obres, ja que si fan més, els nens es cansen de tantes reflexions i, val més fer menys obres però aprofitables, que no pas fer moltes i que no serveixin per a res.
L'any passat van visitar el museu 13.000 nens.
El Museu Picasso també fa projectes de barri.
Les activitats educatives es fan a un segon pis en sales d'una zona d'exposicions temporals, perquè no hi ha un espai concret, però actualment estan construint un edifici nou per a l'espai educatiu al mateix edifici. Els nens de P3 fan les activitats a la planta baixa, ja que a dalt no hi ha banys ni aigua, i no es pot treballar així amb nens tan petits, ja que necessiten anar al lavabo diverses vegades.
El Museu Picasso rep molta demanda gràcies a les escoles, per aquest motiu les reserves es fan l'1 de Setembre.
El servei educatiu del Museu Picasso realitza tallers al metí, però estan pensant en fer també tallers al migdia-tarda, a l'horari que tenen els nens a les escoles.
Quan fan les visites, els nens es seuen al terra i sempre hi ha diàleg entre ells, per a que participin en les visites. Un cop acaben, pugen a dalt a l'espai educatiu on reforcen el que han vist.
Als professors i a les professores els hi donen un dossier on hi ha activitats per a realitzar a l'aula, ja sigui abans o després de visitar el museu.
El servei educatiu d'aquest any 2009/2010 ofereix dos tallers per a infantil anomenats "Un pintor i mil rostres" i "Per què els artistes pinten de maneres diferents?"
Els objectius d'aquests dos tallers són:
- Estimular la capacitat d'observació
- Observar els trets característics d'un rostre
- Esbrinar, a partir de l'expressió facial i corporal, com es plasmen els estats d'ànim.
- Mostrar les fonts i els recursos de què es va servir Picasso: des del seu aprenentatge acadèmic, passant pel context social i artístic de Barcelona i de París, fins a arribar a la relectura dels mestres del passat.
- Posar en relleu el fet que Picasso acumula coneixements i s'enriqueix constantment amb temes i influències artístiques tant del passat com del present, i com és capaç de reprendre'ls en diversos moments de la seva trajectòria.
- Reflexionar sobre els motius que porten un artista a l'anàlisi i la reinterpretació d'obres d'altres creadors.
Aquestes són imatges cedides pel Museu:
Hi ha una empresa externa de monitors que treballa també al Museu.
Els nens d'infantil quan visiten el museu, visiten entre cinc i dotze obres, ja que si fan més, els nens es cansen de tantes reflexions i, val més fer menys obres però aprofitables, que no pas fer moltes i que no serveixin per a res.
L'any passat van visitar el museu 13.000 nens.
El Museu Picasso també fa projectes de barri.
Les activitats educatives es fan a un segon pis en sales d'una zona d'exposicions temporals, perquè no hi ha un espai concret, però actualment estan construint un edifici nou per a l'espai educatiu al mateix edifici. Els nens de P3 fan les activitats a la planta baixa, ja que a dalt no hi ha banys ni aigua, i no es pot treballar així amb nens tan petits, ja que necessiten anar al lavabo diverses vegades.
El Museu Picasso rep molta demanda gràcies a les escoles, per aquest motiu les reserves es fan l'1 de Setembre.
El servei educatiu del Museu Picasso realitza tallers al metí, però estan pensant en fer també tallers al migdia-tarda, a l'horari que tenen els nens a les escoles.
Quan fan les visites, els nens es seuen al terra i sempre hi ha diàleg entre ells, per a que participin en les visites. Un cop acaben, pugen a dalt a l'espai educatiu on reforcen el que han vist.
Als professors i a les professores els hi donen un dossier on hi ha activitats per a realitzar a l'aula, ja sigui abans o després de visitar el museu.
El servei educatiu d'aquest any 2009/2010 ofereix dos tallers per a infantil anomenats "Un pintor i mil rostres" i "Per què els artistes pinten de maneres diferents?"
Els objectius d'aquests dos tallers són:
- Estimular la capacitat d'observació
- Observar els trets característics d'un rostre
- Esbrinar, a partir de l'expressió facial i corporal, com es plasmen els estats d'ànim.
- Mostrar les fonts i els recursos de què es va servir Picasso: des del seu aprenentatge acadèmic, passant pel context social i artístic de Barcelona i de París, fins a arribar a la relectura dels mestres del passat.
- Posar en relleu el fet que Picasso acumula coneixements i s'enriqueix constantment amb temes i influències artístiques tant del passat com del present, i com és capaç de reprendre'ls en diversos moments de la seva trajectòria.
- Reflexionar sobre els motius que porten un artista a l'anàlisi i la reinterpretació d'obres d'altres creadors.
Aquestes són imatges cedides pel Museu:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada